מה לומדים במהלך קורס או סדנא בניהול משא ומתן?
צורות ההדרכה: סדנאות, ימי עיון, כנסים, סדנאות, אימון אישי, הרצאות, ועידות ועוד.
סוגי ההדרכות: הדרכות "מדף" (שאינן דורשות אבחון צרכים מוקדם), הדרכות תפורות (לאחר אבחון צרכים ובדיקה מלאה של צרכי הארגון), "מחנה קיץ" ו/או סוף שבוע מרתוני, פנימייה לנושא משא ומתן (פנימייה בת יומיים עד ארבעה ימי הדרכה) ועוד. אני מבקש לציין כי "הדרכות המדף" (של שעה וחצי עד שלושה ימים) הינן הדרכות המבוססות על הניסיון הרב בנושא הדרכות ניהול המשא ומתן כאשר הן באות לידי ביטוי בסדנאות גנריות (כלליות) המיועדות לתחומי עניין שונים ומגוונים.
שפות ההדרכה: עברית ואנגלית.
קהלי יעד אפשריים: הומוגניים (קבוצה בעלת רקע דומה - מקצועי או אישי או בעלת ניסיון וידע דומה) או הטרוגניים (בעלי ניסיון שונה ומגוון בניהול משא ומתן או בעלי ידע וצורך שונה בניהול משא ומתן), דירקטורים, מנכ"לים, מנהלי כספים, מנהלי מכירות, מנהלי ייצור, מנהלי רכש, אנשי רכש, אנשי שיווק ומכירות, מוכרנים, אנשי גבייה, אנשי שימור לקוחות, אנשי גבייה טלפוניים, חוקרים, עורכי דין, רואי חשבון, חשבי שכר, הנהלת חשבונות ספקים, עצמאיים ובעלי מקצועות חופשיים.
משך ההדרכה: החל מהדרכות של שעה וחצי וכלה בהדרכות משא ומתן בנות 60 שעות. ההדרכה יכולה להתקיים משך הדרכה אחת בודדת או להימשך על פני זמן רב.
נושאי ההדרכה: מבוא לניהול משא ומתן, טקטיקות בניהול משא ומתן, איפיון הטקטיקות שבו נוקט הצד השני, איתור טקטיקות שכנגד, זיהוי דפוסים פסיכולוגיים הצד השני למשא ומתן, זיהוי האינטרסים - הצרכים - והרגישויות של הכנה לקראת משא ומתן, מו"מ בפערי ידע, משא ומתן בלחץ זמן, משא ומתן בתנאי אי וודאות, בסיסי הכח במהלך ניהול משא ומתן, אלמנט הזמן כמרכיב במהלך המשא ומתן, השגת WIN-WIN האם זה אפשרי, יצירת פיצוץ מבוקר למול הצד השני, עמידה איתנה ואסרטיבית למול דרישות לא הגיוניות, כיצד נכנעים בצורה חכמה לצד השני, הכנה של ויתורים טקטיים, מיפוי המשא ומתן, הובלת המשא ומתן לסגירה, הימנעות מסגירת המשא ומתן טרם עת, התמודדות למול ערפילים / מסך עשן שיוצר הצד השני, מתן מענה נכון לסחטנות רגשית או לסחטנות נפגשית של הצד השני, קמצנות בויתורים במהלך המשא ומתן- האם זה באמת ובתמים אפשרי, תן וקח - כך עושים זאת נכון יותר, התמודדות למול משא ומתן קשה ומורכב (הצד השני הוריד את הכפפות), התמודדות למול משא ומתן של הונאה ושקרים מהצד השני, התמודדות למול דחיינות של הצד השני למשא ומתן, התמודדות למול סחטנות רגשית, מענה להתנגדויות במהלך המשא ומתן, הצבת איומים כלפי הצד השני, השימוש החכם באולטימטום למול הצד השני, מענה לאיומים ולאולטימטום של הצד השני, משא ומתן טלפוני, צדדים חוזיים ומשפטיים למשא ומתן, טיפים למשא ומתן כתוב (פקס, מכתבים, מיילים), עשרת הדברות למשא ומתן במצבי חוסר שיוויון מוחלט ובולט בין הצדדים למשא ומתן, התמודדות עם התנגדויות במהלך משא ומתן בין הצדדים, ביצוע ריגול תעשייתי לקראת משא ומתן, התמודדות מול צד שני כוחני במיוחד, ניתוח והבנת עמדות הכח של כל אחד משני הצדדים במהלך ניהול משא ומתן, זיהוי פערים מהותיים בין צרכים - דרישות - בקשות - התנגדויות של הצד השני, הבנה טובה יותר של התנהגות הצד השני (תורת המשחקים) וניסיון לצפות / לחזות את ההתנהגות הבאה שלו, שפת הגוף במהלך ניהול משא ומתן - שידור וקליטה של שפת הגוף בדיונים, שיחות, פגישות ואפילו דרך הטלפון, זיהוי אמת ושקר במהלך המשא ומתן, זיהוי טקטיקות "קצה" של הצד השני - אמת או שקר, התמודדות למול הונאות ורמייה של הצד השניה.
לייעוץ, אימון או להדרכה: בועז 050-5201857
כתובת דואל זו מוגנת מדואר זבל, אתה צריך לאפשר Javascript בכדי לצפות בה
|